IOTUNN - Kinship
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Popradskou NYMPHU jsme tu naposledy obdivovali před téměř deseti lety. Mluvilo se o ní jako o velkém příslibu do budoucna. To jejich poslední, v současné době posmrtná, nahrávka v mnohém naplňuje. Jestliže „Moan“ trpělo hodně na dětské nemoci, hlavně co se zvuku týče, „Time For Memories“ je logickým pokračovatelem progresivně - metalové nahrávky z minulosti a nese s sebou i spoustu chyb. Až egocentricky aranžovaná a velmi propracovaná basová linka tu plní velmi výraznou roli a na ní se nabalují kytary, klavír, metalové skřehotáky, ženské vokály, syntezátory. Mohl bych jen zopakovat z deset let staré recenze, že basa tu hraje hodně na sebe a nikoliv pro celek. Motivy i nálady se rychle mění, NYPHA se vás snaží neustále překvapovat, bohužel to začíná být po chvilce až únavné a příliš překombinované. Hotová přehlídka téměř všech metalových žánrů. Snaha o přílišnou rozmanitost tu často ruší či zabíjí atmosféru a rozbíjí skladby. Najdou se tu mnohá opravdu moc hezká, krásně aranžovaná místa, ale jako celek album nefunguje. Kdyby mě tato nahrávka zastihla před dvaceti lety, asi bych z ní byl naprosto nadšený, v současnosti jde spíše o progresivně - metalové retro, které dá vzpomenout na kořeny metalu pro brejlaté intelektuální máničky.
6 / 10
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.
Místy tak trochu těžkopádný death metal, který ale sází jak na zajímavé technicky neotřelé provedení, tak na dusivě temnou atmosféru. Pekelný vokál navíc dodává na dramatičnosti. U mě to celkem funguje.
Instrumentální postrocková klasika, která příliš nerozvlní stojaté stylové vody, ale má tu správnou jemnou atmosféru a i díky drobným přesahům například do progrockové či jakoby cinematic sféry nenudí. A to u současného post rocku není málo.
Zajímavý vánek z neočekávaného směru se objevil u power/progmetalových DGM, Italové nabrali směr do progrockového pravěku a v kombinaci s jejich powermetalovou energií je z toho neuvěřitelně svěží výsledek. A vůbec to nezní jako hloupé retro. Bravo.
Pětačtyřicet minut čirého utrpení. Denverská black/death metalová zrůda si zachovala až nesportovní tlak a k tomu nám ještě pořádně zčernala. Pokud se rozhodnete spočítat pasáže, kdy vám BLACK CURSE dají prostor se nadechnout, dojdete k číslu nula. Bravo.
Ze zatuchlé jeskyně vylezla trojice neotesaných Švédů a jala se kázat okrajový, primitivními instinkty řízený OSDM. Individua oděná v zástěrách z kůže ulovených zvířat třímají v pazourách prvotní nástroje a promlouvají k nám nechutným vepřovým jazykem.